Pengumuman


Selamat Datang Ke Surau TM Kelana Jaya.

Kuliah Zohor 15/1/2013 (Selasa)
Y.Bhg Dato'Daud Che Ngah
Muslim/muslimat dijemput hadir.


Kuliah Zohor 8/1/2013 (Rabu)
Y.Bhg Ustaz Muhsin


Perutusan Tahun Baru 2013 Masihi
En Norsharifuddin Salleh,Pengerusi Surau TM Kelana Jaya
http://stmkelanajaya.blogspot.com/2012/12/perutusan-tahun-baru-2013.html
Sesiapa yang ingin memberi sumbangan untuk Surau TM Kelana Jaya bagi program-program seperti kuliah zuhur, penghayatan bulan ramadhan dan lain-lain. Anda boleh memasukkan ke dalam akaun Surau TM Kelana Jaya seperti berikut :

No Akaun BIMB 12-047-02-013038-3

Jawatankuasa Surau TM Kelana Jaya mengucapkan terima kasih atas sumbangan yang diberikan.

Terima kasih.

Isnin, 31 Disember 2012

Perutusan Tahun Baru 2013














 SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2013 MASEHI

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera 

Alhamdullilah syukur ke hadrat Allah SWT kerana kita dapat menyaksikan tertutupnya tirai tahun 2012 dan menyinsingnya fajar baru 2013. Masa terus berdetik, berlalu tanpa menunggu sesiapa. Begitu pantas tahun 2012 melewati kita. Kedatangan tahun baru 2013 kita sambut dengan penuh kesyukuran ke hadrat ALLAH s.w.t kerana dipinjamkan sedetik lebih umur. Tahun 2012 pula kita lepaskan pergi dengan seribu pengajaran. Setiap peristiwa - manis dan indah, masam dan pahit - yang dilalui biarlah menjadi peringatan, pengajaran dan amaran. Bahawa, sebagai hambaNYA kita sentiasa diuji olehNYA untuk menentukan tahap keimanan kita semua terhadapNYA.

Sesungguhnya, apa jua yang telah dikecapi sama ada pangkat atau imbuhan, anugerah atau sanjungan, zuriat atau kejayaan maupun musibah atau kekecewaan adalah ujianNYA jua. Firman ALLAH s.w.t, "Sesungguhnya harta benda kamu dan anak-anak kamu itu hanyalah menjadi ujian, dan di sisi ALLAH jualah pahala yang besar" (Quran, At-Taghaabun 64:15). Peringatan ini elok direnung supaya jangan kita menjadi manusia yang terlupa dan terlalai dibuai dek kejayaan, kemewahan dan sanjungan. Sebaliknya, marilah kita mensyukuri setiap nikmat yang dikurniaNYA dengan terus mengerjakan amal baik dan meningkatkan lagi usaha untuk memperbaiki diri, ibadah dan amal, agar kita menjadi orang yang benar-benar berjaya di sisiNYA. Firman ALLAH s.w.t, “Sesungguhnya berjayalah orang yang telah menerima peringatan itu terus berusaha membersihkan dirinya (dengan taat dan amal yang soleh)”. (Quran, Al-A’la 87:14)

Tahun 2013 akan menghadapkan kita semua dengan pelbagai ujian dan cabaran baru. Saya dengan rasa rendah diri mengajak semua agar sama-sama kita membuat perancangan yang tersusun dan terperinci bagi menghadapi cabaran di tahun 2013. Semoga kehadiran tahun baru 2013, prestasi kerja dan peningkatan kualiti kehidupan akan bertambah disamping amal ibadat kepada Allah SWT semakin meningkat. Selaku Pengerusi Surau mewakili Ahli Jawatankuasa Surau Telekom Malaysia, saya mengucapkan “Selamat Menempuh Tahun Baru 2013”. Insya-Allah, semoga tahun baru yang kita akan tempuhi ini akan memberi seribu makna untuk kemaslahatan diri, keluarga dan organisasi khususnya Telekom Malaysia Berhad (TM).


Norsharifuddin Bin Salleh
Pengerusi,
Surau TM Kelana Jaya


SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2013 MASEHI
Wabillahit tawfiq wal hidayah wassalamualaikum wa rahmatullahi wa barakatuh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan