Pengumuman


Selamat Datang Ke Surau TM Kelana Jaya.

Kuliah Zohor 15/1/2013 (Selasa)
Y.Bhg Dato'Daud Che Ngah
Muslim/muslimat dijemput hadir.


Kuliah Zohor 8/1/2013 (Rabu)
Y.Bhg Ustaz Muhsin


Perutusan Tahun Baru 2013 Masihi
En Norsharifuddin Salleh,Pengerusi Surau TM Kelana Jaya
http://stmkelanajaya.blogspot.com/2012/12/perutusan-tahun-baru-2013.html
Sesiapa yang ingin memberi sumbangan untuk Surau TM Kelana Jaya bagi program-program seperti kuliah zuhur, penghayatan bulan ramadhan dan lain-lain. Anda boleh memasukkan ke dalam akaun Surau TM Kelana Jaya seperti berikut :

No Akaun BIMB 12-047-02-013038-3

Jawatankuasa Surau TM Kelana Jaya mengucapkan terima kasih atas sumbangan yang diberikan.

Terima kasih.

Isnin, 19 November 2012

Perutusan Tahun Baru Hijrah 1434














Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Muslim dan muslimat sekalian,

 Alhamdulillah, bersyukur kepada Allah Taala kerana masih lagi memanjangkan umur kita sehingga ke hari ini. Tanpa kita duga, telah tibanya tahun baru bagi kita umat islam iaitu 1434 hijrah. Semoga diri kita mempunyai azam dan kekuatn yang padu dalam menghadapi saki baki hayat yang akan dilalui.

Pengertian hijrah amat besar ertinya. Perpindahan Rasulullah SAW dari Kota Makkah ke Kota Madinah atas perintah Allah SWT. Selepas itu, tiada lagi hijrah sepertimana yang berlaku di zaman Rasulullah SAW. Hijrah yang dimaksudkan disini adalah berubah dari baik kepada yang lebih baik. Sama ada aspek kehidupan, pekerjaan, tugas tanggungjawab dan seumpamanya. Islam juga menyarankan agar kehidupan yang bakal kita lalui di dalam kehidupan seharian lebih baik daripada hari yang kita lalui. Justeru, persediaan yang cukup untuk melakukan perubahan harus selari dengan syariat islamiah.

Marilah kita hayati firman Allah SWT

Firman Allah SWT dalam surah an-Nisa’ ayat 100 yang bermaksud: 

“Dan sesiapa yang berhijrah di jalan Allah, nescaya ia akan dapati dibumi ini tempat berhijrah yang banyak dan rezeki yang makmur: dan sesiapa yang keluar dari rumahnya untuk berhijrah kepada Allah dan Rasul-Nya, kemudian ia mati sesungguhnya telah tetap pahala hijrahnya di sisi Allah. Dan Allah Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani.”

Mengakhiri perutusan, saya ahli jawatankuasa Surau TM Kelana Jaya merakamkan ucapan selamat menyambut Maal Hijrah 1434H kepada seluruh warga Staff TM khususnya Staff TM Kelana Jaya  walau di mana jua berada. Marilah kita menyambutnya dalam suasana penuh kesyukuran dan keinsafan serta bertekad untuk melakukan perubahan kearah kebaikan. Insya-Allah.

Wabillahit-Taufiik wal-Hidayah, Wassalamu ‘alaikum wa rahmatullahi wabarakaatuh.

En Norsharifuddin Bin Salleh
Pengerusi, Surau TM Kelana Jaya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan